wtorek, 22 listopada 2011

Tarta z dynią i serem gorgonzola

Bardzo smaczna i aromatyczna tarta, łącząca delikatny smak dyni i ostry aromat gorgonzoli. Podaje przepis na spód z kruchym ciastem, ja leniwie posłużyłam się gotowym ciastem francuskim. Oryginalny przepis pochodził stąd, zmieniłam nieco proporcje nadzienia, by mieć pewność, że będzie dobrze ścięte.

Oto przepis:
Ciasto:
180 g mąki
1jajko
100 g miękkiego masła
szczypta soli
zimna woda
+ jajko do posmarowania ciasta

Nadzienie:
300 g dyni
łyżka oliwy
250 g mascarpone
200 g gorgonzoli
4 jajka
sól, pieprz
kilka listków szałwii (do ozdoby)

Mąkę solimy i mieszamy z rozdrobnionym masłem i jajkiem. Dodajemy troszkę wody i wyrabiamy ciasto. Tartownicę smarujemy masłem i posypujemy odrobinką bułki tartej i wykładamy rozwałkowane ciasto. Nakłuwamy w kilku miejscach widelcem i schładzamy około 0,5 godziny w lodówce (w międzyczasie przygotowujemy dynię). Po 30 minutach na cieście kładziemy kawałek papieru do pieczenia/ blaszkę, przygniatamy ją/go grochem lub kamyczkami i pieczemy na rumiany kolor (u mnie 15 minut), a następnie zdejmujemy pergamin, smarujemy ciasto jajkiem i pieczemy kolejne 10 minut.

Do piekarnika wstawiamy nieobraną, ale pokrojona na duże kawałki dynię polewamy oliwą z oliwek i pieczemy w 180 stopniach przez 30 minut, a następnie po ostudzeniu odcinamy skórkę i oczyszczamy z miąższu. Dynię miksujemy z polową serka mascarpone i 2 jajkami i wykładamy na ciasto i pieprzymy (ewentualnie też solimy).

Na masie dyniowej kładziemy promieniście gorgonzolę i wylewamy na to masę z pozostałej części mascarpone wymieszanej z dwoma jajkami. Układamy na wierzchu pokrojone listki szałwii (nie za dużo - są bardzo aromatyczne). Pieczemy przez 30-40 minut w temperaturze 180 stopni. Smacznego!

2 komentarze:

Liczba odwiedzin:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...